کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

70 نامه علیه بدرفتاری دوم خردادی ها با زندانیان نوشته‌ام

حسینیان در جمع دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی:

70 نامه علیه بدرفتاری دوم خردادی ها با زندانیان نوشته‌ام

خبرگزاری فارس: حسینیان گفت: در دوره همکاری من با وزارت اطلاعات در زمان آقای ری‌شهری 70 نامه علیه بدرفتاری کسانی که بعد دوم خردادی شدند نوشتم و دست آخر هم در اعتراض به آنها استعفا دادم.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری فارس، روح‌الله حسینیان کاندیدای جبهه متحد اصولگرایان از تهران عصر امروز دوشنبه طی سخنانی در نشست انتخاباتی دانشگاه شهیدبهشتی در پاسخ به سوالی درباره فاصله عمل تا شعارهای کاندیداها گفت: طرح آرمان‌ها با عمل تفاوت دارد و تجربه همه کشورها نیز در انتخابات این مساله را نشان می‌دهد و به همین جهت نیز است که در معادلات سیاسی کشورها قدرت تقسیم شده و مردم به گروه‌هایی که شعارهای جدید می‌دهند رای می‌دهند.
وی افزود: در ایران نیز این طور نبوده که کاندیداها بخواهند شعارهای دروغ بدهند بلکه به طور کامل برخی شعارها عملی نشد.
حسینیان در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه دموکراسی در ایران درست اجرا نمی شود و چرا همه گروه‌ها در مجلس نماینده ندارند اظهار داشت: گاهی برخی اشکالات مطرح می‌شود که با مبانی جمهوری اسلامی منطبق نیست و به عنوان مثال این طبیعی است که تعریف آزادی یا دموکراسی بر مبنای لیبرالیسم با مبانی جمهوری اسلامی منطبق نباشد و اصلا یکی از مصیبت‌ها بعد از مشروطه در ایران این بود که می‌خواستند بین رویکردها و مبانی جابجایی ایجاد کنند.
وی ادامه داد: مبنای اصلی تعریف جمهوری اسلامی ایران این است که خداوند جهان را هدف‌دار آفریده برای اینکه انسان به تکامل برسد بنابر این همه تعاریف از جمله در مورد دموکراسی و آزادی باید بر این مبنا باشد و مردم در ایران به جمهوری اسلامی رای داده‌اند و مانند هر کشوری ایران نیز بر مبنای حکومت خود تصمیم‌گیری می‌کند همانگونه که مثلا در فرانسه بر مبنای سکولاریسم با حجاب مخالفت می‌کنند.
این کاندیدای مجلس هشتم تاکید کرد: اگر مبانی را قبول داریم پس باید تعاریف این مبانی را نیز بپذیریم و نباید سوالات برخواسته از لیبرالیسم از جمهوری اسلامی را مطرح کرد.
وی ادامه داد: در هیچ جای دنیا همه جنبش‌ها و گروه‌ها در مجلس نماینده ندارد مثلا در همان امریکا جنبشی به نام جنبش خانواده وجود دارد که از زندگی مذهبی و صحیح دفاع می‌کند و بسیار هم طرفدار دارد اما این گروه در مجلس امریکا نماینده ندارد و حتی می‌بینید که در انتخابات ریاست جمهوری گذشته امریکا فقط 40 درصد مردم شرکت کردند.
حسینیان در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر اینکه چرا در ایران شورای نگهبان وجود دارد، مگر خود مردم حق انتخاب ندارند اظهار داشت: ما در بحث‌های خود باید مبنایی را بپذیریم؛ دم از دموکراسی می‌زنیم اما وقتی نوبت به ایران می‌رسد می‌گویند رای‌گیری در ایران کیفی نیست و یا اینکه فریاد قانون اساسی سر می‌دهند و بعد می‌گویند ما که به این قانون اساسی رای نداده‌ایم؛ در هیچ جای دنیا چنین نیست.
وی افزود: شورای نگهبان نیز بر اساس قانون اساسی فعالیت می‌کند و ممکن است انتقادهایی نیز به عملکرد آن باشد اما وجود چنین نهادی به اصل قانون اساسی باز می‌گردد.
دانشجویی این سوال را مطرح کرد که در دو سال گذشته اصولگرایان در دولت و مجلس چرا نتوانستند با تورم مقابله کنند و هنوز هم شعار کنترل تورم می‌دهند که این کاندیدای اصولگرای مجلس هشتم گفت: شعار از بین بردن تورم در کشورهای در حال توسعه امری محال است و جای این سوال وجود دارد که چرا چنین شعاری مطرح می‌شود چرا که وقتی خدمات عمومی، نیروی انسانی و مصرف درحال رشد است، تورم ایجاد می‌شود و این همیشه در کشورهای در حال توسعه وجود داشته است؛ وقتی تورم جهانی بالا می‌رود، قیمت نفت افزایش می‌یابد و قیمت مواد غذایی 40 درصد در جهان رشد داشته است و اقتصاد کشور نیز در تعامل با اقتصاد جهانی است،نمی‌توان جلوی تورم را گرفت.
وی افزایش نقدینگی را نیز از عوامل تورم دانست و ادامه داد: در زمان دولت اقای احمدی‌نژاد نیز پیش‌بینی تورم می شد چون به بیش از 20 استان کشور طی سالهای گذشته توجه نشده بود و وقتی پول برای سازندگی به این استان‌ها تزریق می‌شود، تورم نیز ایجاد خواهد شد. پس باید به فکر برنامه‌ریزی برای این مشکل بود؛ شاه هم شعار مبارزه با گرانفروشی می‌داد و می‌گفت نیروهای مسلح را هم برای مبارزه با گرانفروشان بکار می‌گیرد اما گرانی که جرم نیست تورم همیشه همراه کشورهای در حال توسعه بوده و هیچ کس نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد.
حسینیان که اکنون رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی است در پاسخ به سوالی در باره قتل‌های زنجیره‌ای و اینکه وی معاون وزارت اطلاعات فلاحیان بوده است گفت: بنده هیچگاه معاون وزارت اطلاعات نبودم و خصوصا در زمان آقای فلاحیان هم هیچ ارتباطی با این وزارتخانه نداشته‌ام و فقط در زمان وزارت آقای ری‌شهری قائم مقام دادستان انقلاب اسلامی در وزارت اطلاعات بودم و اتفاقا به دلیل تندروی همین جناحی که بعد به نام دوم خرداد شعار آزادی سر دادند، استعفا دادم و در همان زمان به آنها در مورد رفتار بدشان با زندانیان 70 نامه نوشتم.
وی با بیان اینکه موضوع قتل‌های زنجیره‌ای هیچ ارتباطی به سعید امامی نداشت و در کیفرخواست هم نامی از سعید امامی نیامد، گفت: عامل اصلی قتل‌ها فردی به نام موسوی از نیروهای دوم خردادی در وزارت اطلاعات بود و حرف ما هم همین بود که پاسخ ندادند.
حسینیان تصریح کرد: آقای خاتمی طی حضوری در وزارت اطلاعات گفته بود که موسوی از ذخایر ما در این وزارتخانه است که بعد هم آقای موسوی معاون امنیتی شد و سعید امامی استعفا داد.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی تصریح کرد: پس از آغاز رسیدگی به موضوع قتل‌های زنجیره‌ای گروهی برای بازجویی معین شدند که از وابستگان به دوم خردادی‌ها بودند و پرونده را به خطا بردند.
وی با بیان اینکه وقتی ظلمی اتفاق می‌افتد همه ما مسئول هستیم و من پیش خدا روسفید هستم که حقایق را عنوان کردم ادامه داد: بعد از یک سال از رسیدگی به این پرونده خود آقای خاتمی به این نتیجه رسید که آن گروه جریان رسیدگی را منحرف کردند و گروه جدیدی را انتخاب کردند که اگر چه از نیروهای چپ وزارت اطلاعات بودند اما متدین بودند؛ گروه جدید دستور آزادی افراد بیگناه را صادر کرد و کیفرخواست جدیدی را ارایه داد و دادگاه هم حکم را در مورد موسوی و همکارانش اعمال کرد.
حسینیان خاطرنشان کرد:‌ پس از کشف این موضوع که گروه بازجویی اول انحرافی عمل کرده است یونسی وزیر اطلاعات وقت در جلسه‌ای از طرف آقای خاتمی پیام آورد که این مساله در هیئت دولت مطرح شده است اما ما جواب حسینیان را چه بدهیم و خاتمی خواهش کرده بود که من دیگر موضوع را پیگیری نکنم تا به آن رسیدگی شود.
وی ادامه داد: من هم در پاسخ به خاتمی پیغام فرستادم که ما هم به دنبال بحران نبودیم اما دوستان شما کاری کردند که انحراف پیش آمد و بدانید که من ساکت می شوم اما شما نمی‌توانید دوستان خود را ساکت کنید.
رئیس مرکز اسناد انقلاب اسلامی ابراز امیدواری کرد که در آینده ابعاد بیشتری از موضوع قتل‌های زنجیره‌ای روشن شود.
حسینیان در ابتدای سخنان خود در دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به تاریخ شکل‌گیری و مبارزات ضد شاهنشاهی جنبش دانشجویی گفت: بعد از شکل‌گیری جنبه دینی جنبش دانشجویی، دانشگاه توانست با مردم رابطه‌ای بسیار خوب برقرار کند و بهتر به مبارزات خود علیه طاغوت ادامه دهد.
وی خاطرنشان کرد: اگر دانشگاه می‌خواهد جنبش دانشجویی خود را تاثیرگذار کند باید با توده‌های مردم رابطه برقرار کند و در این راستا مذهب می‌تواند کانال ارتباطی را به بهترین وجه برقرار سازد.
انتهای پیام/ی

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد