کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

اشرف پهلوی و سایپا

سلام آقای سردبیر

          موفق باشید و عاقبتتان بخیر ، با توجه به سوتفاهم تصویر چاپ شده در صفحه ی اول روزنامه شما ز طرف وزیر محترم فرهنگ و علی الخصوص پاسخ شما ، مایلم نکته ای را مطرح کنم که البته چهار سال و اندی دیرتر گفته می شود چون نمیدانستم به که باید گفت . آن وقت ها دوستی کتاب آخرین سفر شاه را لطفا به من داد ، در اواخر کتاب آمده است که :

دوستان اشرف پهلوی او را سایپا میخواندند ، بله ، درست است . SAIPA  که ظاهرا نام شرکت و ماشین رنو است و البته این نام ، یعنی سایپا مخفف کلمات زیر است :

Son Altess Imperial Preincess Ashraf !!

          همان طور که توجه فرمودید کلمات بالا به زبان فرانسوی می شود :

          والا حضرت همایون شاهدخت اشرف

          و این نام و عنوان همچنان زینت بخش هزاران ماشین رنو و ... است و حالا یک سوال : در طول این نوزده سال ، یک مسئول امر ، یک سیاستمدار ... و غیره متوجه این نکته نشده است ؟

با آرزوی سلامتی و حسن عاقبت ان شا الله !

فرهاد مهراد

15/ 3 / 1377

 

 

 

متن نامه ای است که زنده یاد فرهاد در افشای معنای نام سایپا به روزنامه جامعه نگاشته است و افسوس ها همچنان از بابت از دست دادن این عزیز هنرمند باقیست !

 

 

 

 


نظرات 4 + ارسال نظر
[ بدون نام ] سه‌شنبه 19 شهریور 1387 ساعت 12:11

سلام هم وبلاگیم
سایت قشنگی داری- اگه اجازه بدی که دوست دارم add کنم.
ضمناٌ من مدرس زبان انگلیسی هستم‌، و اگه دوست داشتی به کسایی که تو اطرافیانت امسال کنکور دارن یه خبر بدی‌ ممنونت می شوم.
مشخصات کامل خودت یا هر کسی که خواست رو با شماره تلفن بهم ایمیل بزن تا خودم زنگ بزنم.
sadighiyan_negin@hotmail.com

سلام
مرسی که از بلاگ من دیدن کردی
چشم اگه کسی خواست بهت خبر می دم
خوشحال می شم دوباره از بلاگ من دیدن کنیو نظرتو بدی
a_cia31@yahoo.com

Unknown سه‌شنبه 19 شهریور 1387 ساعت 19:09

ماشااله به این وبلاگ!
از هر چی بخوای توش پیدا می شه، سیاسی اجتماعی فرهنگی و ....
انشااله به زودی سایت خودتو ببینیم( می شه یه جورایی بهت امیدوار بود !!!)

َUnknown سه‌شنبه 19 شهریور 1387 ساعت 19:33

راستی یه نظر دیگه!!
می تونی هر هفته یه پیام جدید برای بازدید کننده هات داشته باشی مثلاً این جوری:
پیام هفته : امروز اولین روز از بقیه عمر توست!!!!!!
یا اینکه می تونی هر هفته یه ضرب المثل به زبان انگلیسی تو وبلاگت بذاری، این جوری وبلاگت آموزنده هم می شه
البته اینا همش یه نظره، من که می دونم شما به نظز همکارای قدیمیت زیاد توجه نمی کنی ولی چون خودت اصرار داری نظر بدیم گفتم.
موفق باشی.

سلام.
چرا پس از ثبت نام در اکسن ادز کد تبلیغات متنی و گرافیکی را
در وبلاگتان قرار نمی دهید؟
هرچه زودتر این کار را بکنید.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد