کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

کی میگه همه مطالب باید به هم ربط داشته باشند؟!!

هر چی دوست داری ( قاطی و پاتی )!!!!!

ویروس خطرناک

مخصوص مشتریان محترم Yahoo و GMAIL (تا کنون خبری مبنی بر ویروسی بودن سایر سرورهای ای میل اعلام نشده است)

دیروز از طرف کمپانی
McAfee AntiVirus ویروس بسیار خطرناکی شناسایی و در سایتش اعلام شده که تاکنون در عرض فقط و فقط 1 روز طبق گفته مسئولین این شرکت  بیش از 10 هزار نفر آلوده به این ویروس شدن و تمام اطلاعاتی که روی درایو C اونها بوده به کلی نابود شده.

نام این ویروس :
oslando
نوع عملیات تخریبی : سخت افزاری
روش تخریب : این ویروس با جای نشین کردن یک خط کد در فایل
kernell داخل پوشه system باعث تخریب سکتور "zero" هارد کامپیوتر شما میشود و بعد از اولین خاموش روشن کردن sector های درایو C محلی که ویندوز شما در آن نصب است را burn میکند (شدت این عمل از format کردن هم جدی تر است به طوری که طبق گفته مک آفی این ویروس توسط cia جهت نابود سازیه کامل اطلاعات hard disk استفاده میشده و اصلا قابل بازیابی نمی باشد)
چگونه به این ویروس آلوده میشویم : بسیار ساده , دقیقا همینطوری کامپیوتر من به این ویروس آلوده شد , " با باز کردن یک نامه مشکوک و دانلود فایل موجود در اون نامه " که بدیش اینه که از طرف دوستتان برای شما ارسال میشود بدون اینکه او در جریان باشد (مثل ارسال
pm های آلوده به ویروس در yahoo messenger که از طرف فرد آلوده به ویروس برای قربانی ارسال میشود)

اطلاعات بیشتر در مورد این ویروس که همونطوری که میبینین مورد تایید سایت YAHOO هم قرار گرفته رو حتما مشاهده کنین , راه های پاکسازی (قبل از
restart کردن ) و پیشگیری (و تست آلودگی/عدم آلودگی) به این ویروس همه به طور کامل تشریح شده :

 http://www.yahoo. com/story. virus%pOSLANDO? t=13294053idbfg

روش های جلوگیری از آلودگی به این ویروس :
1- طی چند روزه آینده هیچ فایل پیوست شده یا هیچ ایمیلی را تحت عنوان
postcard باز نکنید. حتی اگر این نامه از طرف دوستتان برای شما ارسال شده باشد.

2- همین حالا با
forward این نامه به دوستانتان کامپیوتر آنها را از یک مشکل خیلی جدی نجات دهید. 20 بار دریافت کردن این نامه بهتر از آلودگی دوستتان به این ویروس است در حالی که شما میدانستید ولی دریغ کردید و به او نگفتید.

ویروس فوق حتی توسط خبرگزاری
CNN به عنوان مخرب ترین ویروس کامپیوتری اعلام شده.
این ویروس دیروز توسط کمپانی
McAfee شناسایی شد و تا کنون راهی جهت repair آن پیدا نشده.

چقدر خنده داره...

چقدر خنده داره که یک ساعت عبادت به درگاه الهی دیر و طاقت فرسا میگذره ولی 60 دقیقه بازی یک تیم فوتبال مثل باد می گذره!

 

چقدر خنده داره که 100  هزار تومان کمک در راه خدا مبلغ بسیار هنگفتیه اما وقتی که با همون مقدار پول به خرید می ریم کم به چشم میاد!

 

چقدر خنده داره که یه ساعت عبادت طولانی به نظر میاد اما یه ساعت فیلم دیدن به سرعت میگذره!

 

چقدر خنده داره که وقتی می خوایم عبادت و دعا کنیم هر چی فکر می کنیم چیزی به فکرمون نمی یاد تا بگیم اما وقتی که می خوایم با دوستمون حرف بزنیم هیچ مشکلی نداریم!

 

چقدر خنده داره که وقتی مسابقه ورزشی تیم محبوبمان به وقت اضافه می کشه لذت می بریم و از هیجان تو پوست خودمون نمی گنجیم اما وقتی که مراسم دعا و نیایش طولانی تر از حدش می شه شکایت می  کنیم و آزرده خاطر می شیم!

 

چقدر خنده داره که خوندن یه صفحه دعا سخته اما خوندن 100 صفحه از پرفروشترین کتاب رمان دنیا آسونه!

 

چقدر خنده داره که سعی میکنیم ردیف جلو صندلی های یک کنسرت یا مسابقه رو رزو کنیم اما به آخرین ردیف یک مکان مذهبی تمایل داریم!

 

چقدر خنده داره که برای عبادت و نیایش هیچ وقت زمان کافی در برنامه روزمره خود پیدا نمی کنیم اما برای بقیه برنامه ها رو سعی می کنیم تو آخرین لحظه هم که شده انجام بدیم!

 

چقدر خنده داره که شایعات روز نامه ها رو به راحتی باور می کنیم اما معجزات الهی رو به سختی باور می کنیم!

 

چقدر خنده داره که همه مردم می خوان بدون اینکه به چیزی اعتقاد پیدا کنند و یا کاری  در راه خدا انجام بدن به بهشت برن!

 

چقدر خنده داره که وقتی جوکی رو از طریق پیام کوتاه و یا ایمیل به دیگران ارسال می کنید به سرعت آتشی که در جنگلی انداخته شود همه جا را فرا می گیرد اما وقتی که سخن و پیام الهی  رو می شنوید دو برابر در مورد گفتن و یا نگفتن اون فکر می کنید!

 

خنده داره. اینطور نیست؟!

دارید می خندید؟

دارید فکر می کنید؟

 

این حرفارو به گوش بقیه هم برسونید و از خداوند سپاس گذار باشید که او خدای مهربان و دوست داشتنی است.

 

پی نوشت : آیا این خنده دار نیست که وقتی که می خواید این حرفارو به بقیه بزنید خیلی ها رو از لیست پاک می کنید بخاطر اینکه شک دارید که اونها به چیزی اعتقاد

آزمایش با قویترین شتاب دهنده عظیم ذرات در جهان

 شروع  

بزرگترین و پیچیده ترین آزمایش تاریخ علم بشریت
Large Hadron Collider - LHC

آزمایش با قویترین شتاب دهنده عظیم ذرات در جهان


حتما شما هم در اواخر هفته گذشته بمناسبت این واقعه ی بزرگ تاریخ علم
شاهد لوگوی ویژه ی سایت گوگل بوده اید !

بزرگترین آزمایش علمی تاریخ بشر در مرز فرانسه و سوئیس آغاز شد. ساعت 12 ظهر روز چهارشنبه 20 شهریور به وقت ایران و مطابق با 10 سپتامبر 2008 ‌اتاق کنترل شتاب دهنده حلقوی سرن به نام LHC‌ که میزبان مدیران سالهای دور و نزدیک این مجموعه،‌ دانشمندان و  خبرنگاران بود،‌ با توضیحات کوتاه مدیر فعلی سرن، ‌کار خود را آغاز کرد ! 

  

 

 

این شتاب دهنده عظیم که Large Hadron Collider نام دارد با هزینه 9 میلیارد دلار و بزرگترین و پیچیده ترین دستگاهی است که تاکنون توسط بشر ساخته شده است. این شتاب دهنده پروتون ها را با بیش از 99.99 در صد سرعت نور به حرکت در می آورد، سپس آنها را به هم می کوباند. بر اثر این برخورد دمایی بیش از 1000,000 برابر دمای خورشید در مقیاس کوچک ایجاد می شود! این دستگاه قادر است شرایط پس از بیگ بنگ (Big Bang) یا شروع کائنات را در مقیاس میکروسکوپی شبیه سازی کند.Large Hadron Collider، یا LHC‌ که به نام "برخورد دهنده هادرونی بزرگ" به فارسی ترجمه شده است، برای برخی حکم ماشین قیامت را پیدا کرده است. این برخورد دهنده یا به عبارت دیگر "شتاب دهنده ذره ای" در حقیقت یک آزمایشگاه فیزیک است شامل یک تونل ۲7 کیلومتری که در زیر زمین ساخته شده است . در این تونل ذرات کوچکتر از اتم (ذرات بنیادی) تا سرعتهای حیرت آوری نزدیک به سرعت نور شتاب داده میشوند تا پس از جمع کردن حدود ۱۴ تریلیون الکترون ولت* انرژی، با هم برخورد کنند . با دنبال کردن و مطالعه این برخوردها و نتایج حاصل از آن، فیزیکدانان امیدوارند به اسراری از دنیای زیر اتمی دست یابند که تاکنون خود را از چشم و ابزار و دوربین های آنان پنهان نگه داشته است.  

 

 

  

برخورد دهنده هادرونی بزرگ (Large Hadron Collider) که متعلق به سازمان اروپایی پژوهش‌های هسته‌ای (CERN) میباشد، در اعماق یکصد و هفتاد و پنج متری زمین، نزدیک شهر ژنو در ناحیه مرزی سوئیس و فرانسه بنا شده است و به علت اندازه بزرگ آن، بخشی از آن در خاک فرانسه و بخشی دیگر در سوئیس قرار گرفته است. سیر تکمیل پروژه این برخورد دهنده از ایده به عمل بیش از دو دهه طول کشیده است، اما سرانجام در روز چهارشنبه (دهم سپتامبر) اینکار میسر شد و برای اولین بار این ماشین غول پیکر به راه انداخته شد. یکی از اولین اهدافی که برای این شتاب دهنده بزرگ در نظر گرفته شده، تولید و مطالعه برخوردهای بنیادینی است که به عقیده فیزیکدانان مشابه هستند با آنچه که در لحظات آغازین شروع کائنات، یا انفجار بزرگ (بیگ بنگ، Big Bang) اتفاق افتاده است.
اگر چه دانشمندان و علاقه مندان بسیاری در اروپا و گوشه و کنار دنیا با بیقراری در انتظار به راه افتادن این برخورد دهنده بزرگ و شروع به آزمایشهای مختلف برای مطالعه ذرات بنیادی بودند، خبر آماده شدن و به راه افتادن عنقریب این دستگاه عده دیگری را در وحشتی عمیق فرو برده بود : وحشت روز قیامت !  

 

و اما نکاتی در مورد این ماشین شتاب دهنده CERN که قرار است شرایط مشابه با Big Bang یا لحظات آغازین شروع کائنات را ایجاد کند، بصورت اختصار مرور کنید :
۱- مدت ۲۰ سال است که این پروژه در حال اجرا است.

۲- گروهی متشکل از ۷۰۰۰ دانشمند و فیزیکدان با مشارکت ۸۰ کشور جهان در این پروژه کار کرده اند ! 

۳- این ماشین که شبیه یک تیوپ است محیطی برابر با ۲۷ کیلومتر دارد و در ۱۷۵ متری زیر زمین نصب شده است بطوریکه یک قطار به راحتی می تواند از داخل آن عبور کند.

۴- هدف از آزمایشات این شتاب دهنده، پاسخ به سوالات بزرگ فیزیک از طریق اصابت و برخورد پروتون ها با یکدیگر با سرعت نور (300 هزار کیلومتر در ثانیه) است.

۵- دمای تولید شده در آن، ۱۰۰۰،۰۰۰ بار از دمای مرکز خورشید بیشتر است !

۶- مگنت های ابر رسانای بکار گرفته شده در این ماشین، می تواند دما را همانند اعماق فضا پایین بیاورد.

7- این پروژه با هزینه ای بیش از 9 میلیارد دلار آغاز شده است و مهندسان پیچیدگی آن را بسیار بیش از پیچیدگی ماموریت سفر انسان به ماه می دانند.

8- آنها امیدوارند در این چند میلیونیوم ثانیه،‌ اتحاد نیروهای اصلی، ‌ابعاد اضافی عالم، ‌ماده تاریک، ‌ضد ماده و همینطور بسیاری از ذرات بنیادی ابتدایی را آشکار کنند.

9- فیزیکدانان ذرات معتقدند در این آزمایش می توانند شرایط اولیه شکل گیری عالم بر مبنای نظریه مهبانگ را شبیه سازی کنند.

10- این شتاب دهنده به شکل دایره ای غول پیکر در زیر زمین و زیر خاک کشورهای فرانسه و سوئیس می گذرد و دایره ای به محیط 27 کیلومتر را شکل می دهد.

11- بسیاری از محققان امیدوارند با انجام این آزمایش و تکرار آن در ماه‌ها و سالهای آینده به شرایط اولیه کیهان دست یابند.

12- تا این لحظه همه مراحل آزمایش مطابق برنامه از پیش تعیین شده به پیش رفته است.
توصیه می کنم ادامه تصاویر این ماشین عجیب، که قرار است بزودی به سوالات بسیاری از عجایب خلقت و کائنات که برای همه جهانیان مطرح است پاسخ دهد را حتما نگاه کنید : 

 

 


 

اشرف پهلوی و سایپا

سلام آقای سردبیر

          موفق باشید و عاقبتتان بخیر ، با توجه به سوتفاهم تصویر چاپ شده در صفحه ی اول روزنامه شما ز طرف وزیر محترم فرهنگ و علی الخصوص پاسخ شما ، مایلم نکته ای را مطرح کنم که البته چهار سال و اندی دیرتر گفته می شود چون نمیدانستم به که باید گفت . آن وقت ها دوستی کتاب آخرین سفر شاه را لطفا به من داد ، در اواخر کتاب آمده است که :

دوستان اشرف پهلوی او را سایپا میخواندند ، بله ، درست است . SAIPA  که ظاهرا نام شرکت و ماشین رنو است و البته این نام ، یعنی سایپا مخفف کلمات زیر است :

Son Altess Imperial Preincess Ashraf !!

          همان طور که توجه فرمودید کلمات بالا به زبان فرانسوی می شود :

          والا حضرت همایون شاهدخت اشرف

          و این نام و عنوان همچنان زینت بخش هزاران ماشین رنو و ... است و حالا یک سوال : در طول این نوزده سال ، یک مسئول امر ، یک سیاستمدار ... و غیره متوجه این نکته نشده است ؟

با آرزوی سلامتی و حسن عاقبت ان شا الله !

فرهاد مهراد

15/ 3 / 1377

 

 

 

متن نامه ای است که زنده یاد فرهاد در افشای معنای نام سایپا به روزنامه جامعه نگاشته است و افسوس ها همچنان از بابت از دست دادن این عزیز هنرمند باقیست !

 

 

 

 


آیا شیطان وجود دارد؟
و آیا خدا شیطان را خلق کرد؟ 
 

 

 

استاد دانشگاه با این سوال ها شاگردانش را به یک چالش ذهنی کشاند.

آیا خدا هر چیزی که وجود دارد را خلق کرد؟

شاگردی با قاطعیت پاسخ داد:"بله او خلق کرد"

استاد پرسید: "آیا خدا همه چیز را خلق کرد؟"

شاگرد پاسخ داد: "بله, آقا"

استاد گفت: "اگر خدا همه چیز را خلق کرد, پس او شیطان را نیز خلق کرد. چون شیطان نیز وجود دارد و مطابق قانون که کردار ما نمایانگر صفات ماست , خدا نیز شیطان است"

شاگرد آرام نشست و پاسخی نداد. استاد با رضایت از خودش خیال کرد بار دیگر توانست ثابت کند که عقیده به مذهب افسانه و خرافه ای بیش نیست.

شاگرد دیگری دستش را بلند کرد و گفت: "استاد میتوانم از شما سوالی بپرسم؟"

استاد پاسخ داد: "البته"

شاگرد ایستاد و پرسید: "استاد, سرما وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "این چه سوالی است البته که وجود دارد. آیا تا کنون حسش نکرده ای؟ "

شاگردان به سوال مرد جوان خندیدند.

مرد جوان گفت: "در واقع آقا, سرما وجود ندارد. مطابق قانون فیزیک چیزی که ما از آن به سرما یاد می کنیم در حقیقت نبودن گرماست. هر موجود یا شی را میتوان مطالعه و آزمایش کرد وقتیکه انرژی داشته باشد یا آنرا انتقال دهد. و گرما چیزی است که باعث میشود بدن یا هر شی انرژی را انتقال دهد یا آنرا دارا باشد. صفر مطلق (460-
F) نبود کامل گرماست. تمام مواد در این درجه بدون حیات و بازده میشوند. سرما وجود ندارد. این کلمه را بشر برای اینکه از نبودن گرما توصیفی داشته باشد خلق کرد." شاگرد ادامه داد: "استاد تاریکی وجود دارد؟"

استاد پاسخ داد: "البته که وجود دارد"

شاگرد گفت: "دوباره اشتباه کردید آقا! تاریکی هم وجود ندارد. تاریکی در حقیقت نبودن نور است. نور چیزی است که میتوان آنرا مطالعه و آزمایش کرد. اما تاریکی را نمیتوان. در واقع با استفاده از قانون نیوتن میتوان نور را به رنگهای مختلف شکست و طول موج هر رنگ را جداگانه مطالعه کرد. اما شما نمی توانید تاریکی را اندازه بگیرید. یک پرتو بسیار کوچک نور دنیایی از تاریکی را می شکند و آنرا روشن می سازد. شما چطور می توانید تعیین کنید که یک فضای به خصوص چه میزان تاریکی دارد؟ تنها کاری که می کنید این است که میزان وجود نور را در آن فضا اندازه بگیرید. درست است؟ تاریکی واژه ای است که بشر برای توصیف زمانی که نور وجود ندارد بکار ببرد."

در آخر مرد جوان از استاد پرسید: "آقا، شیطان وجود دارد؟"

زیاد مطمئن نبود. استاد پاسخ داد: "البته همانطور که قبلا هم گفتم. ما او را هر روز می بینیم. او هر روز در مثال هایی از رفتارهای غیر انسانی بشر به همنوع خود دیده میشود. او در جنایتها و خشونت های بی شماری که در سراسر دنیا اتفاق می افتد وجود دارد. اینها نمایانگر هیچ چیزی به جز شیطان نیست."

و آن شاگرد پاسخ داد: شیطان وجود ندارد آقا. یا حداقل در نوع خود وجود ندارد. شیطان را به سادگی میتوان نبود خدا دانست. درست مثل تاریکی و سرما. کلمه ای که بشر خلق کرد تا توصیفی از نبود خدا داشته باشد. خدا شیطان را خلق نکرد. شیطان نتیجه آن چیزی است که وقتی بشر عشق به خدا را در قلب خودش حاضر نبیند. مثل سرما که وقتی اثری از گرما نیست خود به خود می آید و تاریکی که در نبود نور می آید.

نام مرد جوان یا آن شاگرد تیز هوش کسی نبود جز ، آلبرت انیشتن !

«من گشته ام نبود! تو دیگر نگرد نیست‌!»

در پشت چار چرخه ی فرسوده ای، کسی
خطی نوشته بود:
«من گشته ام نبود! تو دیگر نگرد نیست‌!»
این آیه ی ملال
در من هزار مرتبه تکرارگشت وگشت
چشمم برای این همه سرگشتگی گریست
چون دوست در برابر خود می نشاندمش
تا عرصه ی بگو مگوی، می کشاندمش:
در جست وجوی آب حیاتی!
در بیکران این ظلمات آیا ؟
در آرزوی رحم؟ عدالت؟
دنبال عشق؟ دوست ؟...
ما نیز گشته ایم
و آن شیخ با چراغ همی گشت
آیا تو نیز، چون او، انسانت آرزوست؟؟
گر خسته ای بمان واگر خواستی بدان:
ما را تمام لذت هستی به جست وجوست
پویندگی تمامی معنای زندگی ست
هرگز، نگرد! نیست، سزاوار
مرد نیست......

...mini gun

 

 

 

 

 

   

 

 

NOKIA 6639 cell phone? Computer? Camera?

 

 


NOKIA 6639
Frequency:
GSM/GPRS/EDGE network, CDMA, WCDMA, TD-SCDMA, CDMA2000.
Israel set arbitrary color options :

Size
: 109 Ѡ48 Ѡquenching
Weight
: 100 grams
Battery
: Lithium Ion Battery BM12P, Convergence 9800
Standby time
: 100 hours
16 million color TFT color screen parameters
: ;1024
Ѡ768 pixels, 3.2 inches;
* For the system
: Symbian 12.0 v16.6z simplified Chinese version
Processor
: Pentium M-Dothan binuclear 2.0GHMz
Memory
: Dual Channel DDR2 512M, the biggest can be expanded to 2GB
Display
: nVIDIA Geforce Go 7800GT
WAP support fly along
:
Nowhere 256 Chord
:
Embedded speakers
: 7.1-channel surround sound output
Photo identification of the caller calls Animation
:
160 GB internal hard disk
:
Support memory expansion
: Mixed-CF, Microdrive miniature hard disk compatibility, RS-MMC, miniSD
d , maximum support 160 GB
Adapter Type
: USB2.0/IEEE1394
: Support WAV music format, MP3, conjecture, Ogg Vorbis, RAW, VOX, CCIUT u-Law, PCM, MPC (MPEG plus/MusePack), MP2 (MPEG 1 Layer 2), ADPCM, CCUIT A-LAW, AIFC, DSP, GSM, CCUIT G721, CCUIT G723, G726 format CCUIT
Video Format
: All support
20 EQ sound effects sound effect modes : Mode
: DAB radios can receive digital broadcasting / FM stereo radio broadcasting group memory ;DAB/FM 50;
: 12.8 million effective pixel sensor, the APS size CCD, with Fangdou, ultrasonic dust removal function.
Scene
: the main revolutionary cell phone cards mouth open, compatible CNMOP lens LEICA Lycra AF24-180mm/F2.8 receptors produced in Germany in support of a full-time manual focusing.
Deputy
: German production Zeiss lens coating 50mm/F1.0 nematic Chase.
Autofocus mode
: 11/7 zone TTL focusing, AF-1 to +19EV working environment :
Shutter speed
: electromagnetic control longitudinal curtain shutter doors B, 30-1/10000 seconds
Lianpai
: 12 / sec, which can be taken 90 or 50 RAW format photos in JPEG format photographs
Photometry
: 3D matrix photometric II, the central focus point photometric and photometric (3mm yen, about 2% of the area)
Exposure modes : automatic, procedural exposure aperture priority, shutter priority, manual, users set up
Photo
: RAW format, JPEG
Exposure compensation
: +5EV half class, third-class or 1.0 grade
Sensitivity range
: ISO 50-3200 (third stall incremental), and 6400 can be expanded to 25
White Balance
: Automatic, Manual, pre -
White balance preset
: flash and shadow, overcast sky, sunlight, fluorescent lamps and incandescent lamps
Embedded camera flash
:
Effective flash range
: 20 m
Flash modes
: 1005-pixel RGB TTL flash control sensor ;i-TTL balance filled with flash flash flash or standard i-TTL
Video
: audio video film shooting, 720
Ѡ480-definition DVD RMVB compression, support for real-time optical zoom.
Video broadcast
: Windows Media Player, H.263 /MPEG4, WITH AMR-NB, AMR-NB audio decoders, decoder
Other additional functions
:
First, Swiss Plug procedures remotely Train (with the public wireless transmission protocol), sparking Zippo;
Second, the LED beam, severe chemical devices, thermometer, filter and needle guide function for wild camping.
Third, the exclusive beer and bottled champagne opening device adapter, the adapter can be connected to a dedicated electric razor (compatible with Brown shaving support);
Fourth, Micro Electric Drier (external hard drives need 12V power supply)
5, welcoming everyone to keep abreast added